سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گلکسی واچ 5

بعد از مدت ها انتظار سامسونگ در رویداد 10 آگوست در کنار معرفی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 و هندزفری بادز 2 ، ساعت های هوشمند خود را نیز معرفی کرد . سامسونگ امسال گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو را معرفی کرد که همانطور که مشاهده می کنید برخلاف سال گذشته امسال شاهد وجود گلکسی واچ کلاسیک نیستیم و این نسخه جای خود را به گلکسی واچ پرو داده است . در ادامه به معرفی و بررسی این دو گجت پوشیدنی می پردازیم .

ابعاد و اندازه

گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو در دو نسخه 40 و 44 میلی متری روانه بازار می شوند که هر کدام دو مدل بلوتوثی و LTE+بلوتوث نیز دارند .

باطری

مدل 40 میلی متری گلکسی واچ 5 از باطری 284 میلی متری برخوردار است . مدل 44 میلی متری گلکسی واچ 5 از باطری 410 میلی آمپری برخوردار است . باتری واچ فایو نسبت به نسخه های سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است به طوری که بسیاری از کاربران نسبت به تغییر نظر مثبتی داشتند و نقطه ضعف های واچ 4 در این نسخه رفع شده است .

شارژر ها هم در این نسخه پیشرفت داشته اند و سرعت شارژدهی افزایش داشته است به طوری که در این نسخه شما می توانید ضرف مدت 30 دقیقه 45 درصد از ساعت خود را شارژ کنید .همچنین شما می توانید در مدت کوتاه 8 دقیقه ساعت را برای طول مدت خواب خود شارژ کنید بطوری که در مدت زمان 8 ساعت خواب بطور کامل بتواند تمام اطلاعات را ثبت و ظبط کند .

مشخصات فنی گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو

پردازنده مرکزی در هر دو مدل پردازنده های معروف شرکت سامسونگ می باشد که اگزینوس W920 نام دارد که با فرکانس 1.8 گیگا هرتز کار نیرو بخشی به این ساعت را برعهده دارد . این ساعت حافظه ی 1.5 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد .

صفحه نمایش

نمایشگر این ساعت ها در هر دو مدل واچ 5 و واچ 5 پرو در نسخه 40 میلی متری 1.19 اینچ و در نسخه 44 میلی متری 1.36 اینچ می باشد که شیشه آن توسط محافظی از جنس یاقوت کبود محافظت می شود .

کنترل علائم حیاتی هنگام خواب

گلکسی واچ فایو و واچ فایو پرو از یک سنسور سه در یک بایواکتیور برخوردار است . این سنسور اولین بار در واچ 4 معرفی شد .

این سنسور که نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است قادر است تا در طول خواب به طور دقیق تری اطلاعات جامع و کاربردی را ثبت و ظبظ کند. سنسور های علائم حیاتی این ساعت شامل ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک می باشد .

سایر سنسور ها

از دیگر سنسور های موجود در این ساعت ها می توان به سیستم موقعیت یاب یا همان GPS داخلی ، NFC ، بلوتوث نسخه 5.2 ، WIFI و LTE اشاره کرد که نسخه LTE حدود 50 دلار نسبت به نسخه بدون LTE گران تر است . از دیگر سنسور های موجود در این ساعت می توان به ، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، حسگر نور اشاره کرد.

هر دو مدل این ساعت ها از استاندارد جهانی IP68 و 5ATM برخور دارند . که این بدان معناست که هر دو ساعت در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند .

رنگ بندی

برخلاف بسیاری از شرکت های سازنده گجت های پوشیدنی و تلفن های همراه سامسونگ امسال نسخه معمولی گلکسی واچ 5 را با رنگ بندی بیشتری به بازار عرضه می کند . گلکسی واچ 5 نسخه 40 میلی متری را می توانید در رنگ های گرافیتی ، رزگلد و نقره ای خریداری کنید . همچنین نسخه 44 میلی متری را می توانید در رنگ های گرافیتی ، نقره ای و آبی سیر خریداری کنید .

گلکسی واچ 5 پرو

گلکسی واچ 5 پرو برخلاف نسخه واچ 5 در یک نسخه 45 میلی متری به بازار عرضه می شود . سامسونگ این ساعت را از فلز قدرت مند و قوی تیتانیوم ساخته است که بسیار مقاوم می باشد و به همین علت قیمت این ساعت به 450 دلار رسیده است و در نسخه LTE قیمتی برابر 500 دلار دارد .

گلکسی واچ 5 پرو از باطری 572 میلی آمپر استفاده می کند که به شما تا بیش از 2 روز شارژ می دهد . این ساعت از شارژ سریع 10 واتی که دو برابر نسبت به نسخه سال گذشته سریع تر است پشتیبانی می کند .

گلکسی واچ 5 پرو نیز توسط شیشه مقاوم یاقوت کبود محافظت می شود . اما بذل چرخان فیزیکی سال گذشته دیگر در این نسخه وجود ندارد و از نسخه دیجیتالی آن رونمایی شده است . هر دو مدل این ساعت ها از سیستم عامل One UI Watch 4.5 استفاده می کنند که قابلیت های بسیاری از جمله تایپ سریع تر و راحت تر ، نرم افزار های کاربردی مثل SoundCloud و Deezer و غیره پشتبانی می کند . همچنین هر دو ساعت سیم کارت خور هستند و از دو سیم کارت نیز پشتیبانی می کنند .

شما می توانید برای خرید لوازم جانبی سامسونگ و یا لوازم محافظتی گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو به این دسته بندی از سایت کالانه مراجعه کنید.

منبع : مقاله گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو در مجله کالانه


English
 

Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal